Clinic med Patrik Kittel

Tillbaka till GHS, i torsdags höll Patrik Kittel en clinic för alla oss som var på besök i Scandinavium. Clinicen var helt fantastisk och han red två av sina hästar, mor och dotter, Deja och Diva. 
 
När clinicen var klar flödade inspirationen och redan dagen efter fick jag chansen att testa lite nya tillvägagångssätt. Jag har aldrig tidigare ridit ett så lungt och harmoniskt pass, jag var helt salig efteråt och Lexie har aldrig gått så bra med mig som hon gjorde i fredags, även hon såg väldigt nöjd ut. Det var verkligen helt fantastiskt och jag längtar till nästa pass på måndag.
 
Jag har visserligen planer på att rida ut om det inte regnar men jag ska försöka arbeta henne lite extra ändå, hon har en tendens att tagga till lite extra ute och är ibland svår att få kontakt med, men jag får se det som en liten utmaning haha. Bästa Lexie <3
 
----------------------------------------------------------------------------------------
 
Kan även tillägga att jag är såååååhäääär sugen på att få sätta igång min ponny. Jag har lite nya ideer på G för oss och inspirationen flödar även där. Är väldigt sugen på att ge det här med att jobba honom löst en ny chans. Men än sålänge är det promenader som gäller i åtminstone 4-6 veckor till.
 
Men 2014 ska bli vårt bästa år hittills, vi ska bara busa och njuta av livet tillsammans. Han är verkligen min one and only, det känns som om jag ska spricka av stolthet varje gång jag ser på honom. Min fina ögonsten.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0